Musik Årskrönika

Haa granskar musikåret ur eget perspektiv.


ÅRETS 5 BÄSTA

1. Rem - Accelerate
Motivering : Omöjligt att bortse från att det här var årets musikalbum.Trodde det var ett riktigt Faggot band innan jag hörde den här skivan.

2.Guns n roses - Chinese democracy
Motivering : Mitt personliga val till världens bästa band någonsin klarar inte utav uppgiften att leva upp till 17 års väntan .Men det är ett jävligt bra album , trots att kritiker inte tål det nya soundet , rockmusik utvecklas inte utan nyskapande saker som detta . Ett starkt bevis på att musikbranschens kreativitet inte är utdöd.Återförening snart med Slash Duff Izzy och Adler som det ska vara?

3.Oasis - Dig out your soul
Motivering: Helt fantastisk skiva ,nyskapande och kanske den skönaste ljudbilden jag hört på väldigt länge.

4.Glasvegas - S/t
Motivering: Utan tvekan årets genombrott,bevisar verkligen att rockmusik inte är död,fortsätter dom i samma spår så kommer dom att bli VÄRLDENS nya superstjärnor.

5.Metallica - Death magnetic
Motivering: Äntligen efter 20 år har dom gått tillbaka till det riktiga soundet som dom borde lira ,lallandet är slut !

Årets besvikelse: Buckcherry - Black butterfly
Motivering: Året deras stora genombrott i USA borde ha skett och över hela världen,då passar man på att göra den ända mediokra skivan dom gjort och lyckas bara sälja guld.

Årets mest efterlängtade: Guns 'n' roses - Chinese democracy
Motivering: Dom 2 senaste årtiondens mest väntade.Skulle kunna skriva en hel bok om folk som gjort sig lustiga på den 17 åriga process det tagit att göra skivan och dom 17 miljoner dollar den kostat.Om jag är nöjd? .. Jodå..

Årets pajas summering: Allt mindre band vet hur man lirar skön musik.Ta då exemplen som Takida,Coldplay,Backyard babies och Nickelback.Jag gillar hip hop också men årets hip hop är en stor besvikelse utom Nas-nigger som måste ses som årets bästa hip hop skiva.Lil waynes stora genombrott vilket han verkligen inte förtjänar och det är just sånthär som gör att musikindustrin krisar.

Årets missöde: Hellacopters retirement utan tvekan.Dessutom då det var mitt mål att se dom på P&L och totalt missade dom gör mig ännu mer besviken.Det finns inga somhelst anledningar för dom att lägga ner,dom är idioter som gör det,hade gärna hört ett par skivor till innan det var dags att lägga instrumenten på hyllan.

Förväntningar år 2009: Det största som möjligen kan hända nästa år då de flesta rockband släppt skivor under året är att bra hip hop skapas, Dr Dres Detox och Eminems nya är nog de mest förväntade,sen ryktas det om första (och andra totalt) Sex pistols skivan på 32 år men det kvarstår jag som kritisk till.Eftersom Rolling stones dödförklarats i mina ögon sen 1981 så har jag inga högre förväntningar på deras nya som sägs släppas iår,kvarstår att se om dom kan chocka och göra ett mästerverk.Springsteen släpper nytt också och hoppas kunna se E-street band live under sommaren också.Årets album gör däremot Bob Dylan eftersom det ryktas för fullt om en ny skiva inom närmsta kvartalet!


Too bad youre fucked up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0