Kunskapsskrytande

Idag när jag satt i datasalen i skolan så hörde jag att tvåorna som satt där prata om sina arbeten i historia. Två stycken pratade om Karl XII och två andra pratade om Gustav II Adolf. Jag satt och tjuvlyssnade lite och ingen av dem hade någon riktig koll på vem nån av kungarna var eller vad dem hade gjort. Det tycker iallafall jag att man borde veta när man går i gymnasiet, eftersom dem är ibland Sveriges största kungar. Jag ville gå fram till dem och berätta vad dem här kungarna hade gjort osv. på ett kaxigt och nonchalant sätt, men jag höll mig. Det hade varit en pinsam och socialt jobbig situation för alla inblandade. Ändå var jag nära. Kändes dock inte som om det hade varit en så "kaxig" grej att göra i efterhand.

/ Victor


Kommentarer
Postat av: Milena

HAHA :D

2009-01-10 @ 12:31:25
URL: http://milleskutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0